Helsehistorier av folk - til folk
Kosthold

Kostplan for å gå ned i vekt? Så enkelt fungerer den!

Vanskelig å gå ned i vekt? Hva om du kunne følge en plan? Ernæringsterapeutene Nina og Helén har utarbeidet den for deg. Like enkel som smakfull!

Artikkelen har lenke til kostplan i salg hos Caluna.

Ned noen kilo før sommerferien?
Alt blir bedre med en plan å følge.
Den er enkel, og proppet med gode oppskrifter.
Faglig utarbeidet av ernæringsterapeutene Nina Husø (v) og Helén Oulie Fuhr (h) bildet over.
Følg den, og du vil gå ned i vekt slik:

Karbohydrater

Dagsmenyene inneholder 20 gram karbohydrater.
Når karboinnholdet blir lavt, må kroppen hente energi fra fett som er lagret i fettcellene. En helt naturlig prosess.
Det kan ta fra en til to uker å lære kroppen å forbrenne lagret fett.

Kostfiber

Anbefalt daglig inntak av kostfiber er 25 gram.
Nok fiber er viktig for velfungerende tarm. Vi har sørget for at du minimum spiser 25 gram per dag.

Allergener

Allergener: Ingen av oppskriften inneholder raffinert sukker eller korn. Vi har brukt litt melkeprodukter som smør og ost.
Om du ikke tåler dette, kan du erstatte det med noe annet.
Planen er måteholden med egg da ikke alle tåler det like godt.

Avgiftningsreaksjoner

Når du kutter ut sukker og raffinerte karbohydrater, samt mat du kan reagere på, kan du oppleve avgiftningsreaksjoner som:

  • hodepine
  • verk i muskler og ledd
  • hard- eller løs avføring

Dette vil gi seg etter 1 – 2 uker, og er helt normalt.

Faste

Faste: Stadig mer forskning viser at faste har god effekt på vektnedgang og generell helse.
Vi har derfor innført en periodisk faste på 16 timer per dag.

Alkohol

Alkohol: Velg hovedsakelig tørre viner med lite sukker om du skal drikke vin. Helst ikke mer enn to til fire glass i uken.
Øl inneholder både gluten/ korn og mye karbohydrater og inngår ikke i denne planen.
Om du begynner allerede i dag, vil du raskt se resultater!

Her er kostplanen for vektnedgang!

Kostholdsplan for vektnedgang. Kr 399,-